Als VNHI lid kunt u hieronder inloggen in het VNHI ledendeel. Gebruik als gebruikersnaam 'VNHI'.

Aanmelden voor bestaande gebruikers
   

Elektronische handtekening gebruiken

Handelt uw bedrijf transacties via internet af? Dan is vaak digitale identificatie nodig. Doet u zaken met de overheid? Dan gebruikt u hiervoor eHerkenning. In andere gevallen kan een elektronische of digitale handtekening nodig zijn. Daarmee geeft u uw klant de zekerheid dat u de afzender bent.

Wat is een elektronische handtekening?

Dit is een elektronische variant van een handgeschreven handtekening. Hij bestaat uit elektronische gegevens die u met een digitaal document meestuurt. Er is verschil tussen een gewone elektronische handtekening en een gekwalificeerde elektronische handtekening.

Hoe komt u aan een gekwalificeerde handtekening?

Gekwalificeerde elektronische handtekeningen hebben een gekwalificeerd certificaat. Certificatiedienstverleners geven deze certificaten uit. Deze handtekeningen zijn altijd rechtsgeldig. Bedrijven die een gekwalificeerde elektronische handtekening aanbieden, moeten op de vertrouwenslijst staan. Het Agentschap Telecom houdt sinds 10 maart 2017 toezicht op aanbieders van vertrouwensdiensten en gekwalificeerde certificaten voor elektronische handtekeningen.

Deze informatie is geplaatst door: Antwoord voor bedrijven.