Het Verbond van Nederlandse Handelsagenten en Importeurs
Het Verbond van Nederlandse Handelsagenten en Importeurs (VNHI) is de grootste brancheorganisatie die de belangen behartigt van de Nederlandse tussenpersonen, handelsagenten, importeurs en distributeurs. Individuele handelsondernemingen en branchegroeperingen worden gebundeld tot één krachtige organisatie.
Aangesloten leden
De aangesloten leden handelen onder meer in kleding, textiel, wijn, interieur, meubels, papier, hout, gereedschappen, schoenen en diverse andere artikelen. Voor zowel startende als ervaren ondernemers, kan het VNHI van enorme betekenis zijn.
Wat doet het VNHI precies?
Meer weten over wat VNHI precies doet? Voorzitter van het VNHI: Frans Muller vertelt in onderstaand filmpje meer over het VNHI.
Klik op onderstaande afbeelding om het filmpje te bekijken.
Tien redenen om lid te worden
- Gratis agentuurcontracten in 12 talen;
- Gratis importeurscontracten in het Nederlands en Engels;
- Juridisch advies;
- Gratis bedrijfs- en startersadvies;
- In contact komen met fabrikanten die op zoek zijn naar handelsagenten en/of importeurs;
- Vier keer per jaar het digitale ledenmagazine: Het VNHI Bulletin;
- Netwerken met collega handelsagenten en/of importeurs;
- Gratis deelname aan seminars en voorlichtingsbijeenkomsten;
- Korting op verschillende producten en diensten, zoals verzekeringen, hotelovernachtingen, koeriersdiensten, etc;
- Behartiging van uw belangen in Den Haag en Brussel.
Medewerkers
Medewerkers Nederland
VNHI-cursus “Starten als Handelsagent”; 8 november 2024 – Amsterdam
VNHI-cursus Starten als Handelsagent
In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: 8 november 2024.
De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:
- Hoe kan ik (handels)agent worden?
- Welke eigenschappen moet ik bezitten?
- Hoe zit het met commissie en contracten?
- Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
- Wat zijn mijn rechten als handelsagent?
De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.
Tijdschema:
- 13.45 Ontvangst
- 14.00 Start Training Starten als Handelsagent
- 15.30 Pauze
- 15.45 Vervolg training
- 17.00 Start netwerkborrel (onder voorbehoud)
Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135 in Amsterdam (VanTill Advocaten Amsterdam).
Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op de desbetreffende datum dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).
Interesse? Meld je dus hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 13 personen.*
*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus.
Vakbeurs Energie 2024;15 t/m 17 oktober 2024 – Den Bosch
Op 15 t/m 17 oktober vindt de “Vakbeurs Energie” plaats in de Brabanthallen in Den Bosch. Op deze beurs draait alles om Energie. Hier worden o.a. energiebesparende producten en apparaten, alternatieve energiebronnen en projecten met duurzame energievormen van klein tot groot getoond. Kijk voor meer informatie op: https://www.vakbeursenergie.nl/nl/
Gratis registreren voor dit evenement? U kunt zich vóór 15 oktober a.s. gratis registreren voor dit evenement via Korex Benelux die o.a. met zijn producten AIR-SEP® 4.0 met SmartControl en scheidingslong op de beurs staat op stand 3.A069 (Hal 3 / Brabanthallen, standnr. A069), zie link: https://www.databadge.net
Duitslanddag; 10 oktober 2024 – Amersfoort
Wilt u nieuwe business opstarten of juist uitbreiden in Duitsland? Kom dan naar de Duitslanddag op 10 oktober a.s. in Amersfoort, georganiseerd door de DNHK. Er zijn tal van sprekers over interessante onderwerpen die u helpen bij het zakendoen in Duitsland. Nieuw in het programma is de podcast, waar u live kunt luisteren naar de interessante inzichten van experts en ondernemers.
Profiteer van de waardevolle tips en adviezen voor uw activiteiten op de Duitse markt. Van culturele verschillen en marketing tot arbeidsrecht en fiscaal advies. Alle aspecten van ondernemen komen aan bod. Bovendien delen gerenommeerde ondernemers hun ‘lessons learned’ live vanaf het podium met u. Tijdens deze editie staan digitalisering, marketing en duurzaamheid centraal.
Interesse? Meld u aan voor deze informatieve dag of kijk voor meer informatie op: Duitslanddag 2024.
MKB-Webinar “Antwoorden op netcongestie”; 1 of 15 oktober 2024
Netcongestie begrijpen en oplossen
Onze elektriciteitsnetwerken staan onder druk door de toegenomen opwekking van en vraag naar elektriciteit. Deze druk (ook wel: netcongestie) ontstaat als de vraag naar stroom hoger is dan wat het netwerk op dat moment aankan.
Ook ondernemers worden geconfronteerd met de groeiende uitdaging van netcongestie. Want ondanks de inspanningen van netbeheerders om het energienetwerk uit te breiden en te versterken, zullen de problemen op het elektriciteitsnetwerk de komende jaren aanhouden. Daarom worden twee gratis webinars rondom dit thema georganiseerd. Het VNHI nodigt je namens het MKB uit hier aan deel te nemen:
Dinsdag 1 oktober – 12:00 – 13:00 uur
“Antwoorden op Netcongestie” – (Georganiseerd door VNO-NCW / MKB-Nederland)
of op
Dinsdag 15 oktober – 10:00 – 11:00 uur
“Netcongestie begrijpen en oplossen” – (Georganiseerd door Rabobank en MKB-Nederland)
Maak werk van energiebesparing
De energiemarkt verandert snel dus benut de kansen en maak werk van energiebesparing. Meer weten? Kijk voor meer informatie op: deb.nl
Kvk-event: wetten en regels importeren; 4 juli 2024 – Amsterdam
Je krijgt te maken met veel wetten en regels wanneer je producten uit het buitenland importeert. Maar welke gelden precies voor jouw product? Samen met andere importeurs ga je hierover in gesprek en krijg je praktische tips. Geef bij aanmelding je belangrijkste vraag door en je ontvangt advies en tips van vakgenoten.
De sessie vindt plaats op donderdag 4 juli a.s. van 9:30 uur tot 12.00 uur in Amsterdam (Ondernemersplein, De Ruijterkade 5).
Interesse? Kijk voor meer informatie op: https://www.kvk.nl/evenementen/vraag-maar-raak-sessie-starten-met-importeren-4-juli-2024/
KvK-online sessie: “Starten met importeren”: 11 juni 2024
Ben je een ondernemer die voor het eerst wil importeren en benieuwd hoe je dit aanpakt? Volg op 11 juni a.s. om 20.00 uur de gratis online KvK- meeting “Starten met importeren”. Leer hoe je producten uit het buitenland haalt en hoe je betrouwbare leveranciers vindt. Waar moet je op letten bij transport en hoe werkt het douaneproces? Kom er alles over te weten en meld je alvast aan!
Importeren biedt je bedrijf kans voor groei. Hoe werkt het? Welke wetten en regels zijn er? En waar vind je leveranciers? Volg op dinsdag 11 juni 2024 om 20.00-21.00 uur het verhaal van een ervaren importeur. En leer hoe je producten uit het buitenland haalt. Tijdens dit online evenement stel je jouw vragen aan het KvK-team van experts.
Starten met importeren is bedoeld voor beginnende ondernemers die spullen uit het buitenland willen halen. En voor ondernemers die al zijn gestart en voor het eerst willen importeren. Bijvoorbeeld om hun assortiment uit te breiden of hun bedrijf te laten groeien.
Tijdens het online evenement hoor je het verhaal van een ervaren importeur. Het team antwoord op vragen als:
- Hoe vind je een betrouwbare leverancier?
- Welke wetten en regels zijn er?
- Hoe werkt het met transport en inklaren?
Behalve een ervaren importeur zit een specialist van KVK aan tafel. Die vertelt hoe je de wetten en regels leert kennen. En hoe het werkt met transport en bij de douane. Heb je zelf vragen? Die kun je stellen aan ons team van experts. Na dit uur kun jij van start met importeren.
Programma
De live uitzending van Starten met importeren begint om 20.00 uur. In een uur beantwoorden we drie belangrijke vragen die je jezelf bij je start als importeur stelt:
- Hoe vind ik leveranciers?
- Welke wetten en regels zijn er voor de producten die ik wil importeren?
- Hoe werkt het met transport en inklaren?
Voorbereiding
Wil je je alvast voorbereiden op importeren? Op KVK.nl/import vind je artikelen en een stappenplan.
Cursus “Starten als Handelsagent”; 7 juni 2024 – Amsterdam
VNHI-Cursus Starten als Handelsagent
In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: 7 juni 2024.
De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:
- Hoe kan ik (handels)agent worden?
- Welke eigenschappen moet ik bezitten?
- Hoe zit het met commissie en contracten?
- Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
- Wat zijn mijn rechten als handelsagent?
De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.
Tijdschema:
- 13.45 Ontvangst
- 14.00 Start Training Starten als Handelsagent
- 15.30 Pauze
- 15.45 Vervolg training
- 17.00 Start netwerkborrel (onder voorbehoud)
Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135 in Amsterdam (VanTill Advocaten Amsterdam).
Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op de desbetreffende datum dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).
Interesse? Meld je dus hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 13 personen.*
*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus.
Cursus “Starten als Handelsagent”: 1 december – Amsterdam
VNHI-Cursus Starten als Handelsagent
In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: 1 december 2023.
De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:
- Hoe kan ik (handels)agent worden?
- Welke eigenschappen moet ik bezitten?
- Hoe zit het met commissie en contracten?
- Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
- Wat zijn mijn rechten als handelsagent?
De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.
Tijdschema:
- 13.45 Ontvangst
- 14.00 Start Training Starten als Handelsagent
- 15.30 Pauze
- 15.45 Vervolg training
- 17.00 Start netwerkborrel (onder voorbehoud)
Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135 in Amsterdam (VanTill Advocaten Amsterdam).
Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op de desbetreffende datum dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).
Interesse? Meld je dus hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 13 personen.*
*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus.
Webinar “Informatieplicht energiebesparing”- 21 en 29 november 2023
Als je meer dan 50.000 kWh elektriciteit of meer dan 25.000 m3 gas op jaarbasis verbruikt, ben je vanuit de wet verplicht om alle energiebesparende maatregelen te treffen die voor jou als ondernemer gelden. Zorg dat je weet wat kàn en wat móet. Dat helpt je eenvoudig te voldoen aan de informatieplicht energiebesparing.
Het online platform deb.nl begeleidt je in drie stappen door het proces dat zorgt dat je voldoet aan de informatieplicht energiebesparing. Ook als blijkt dat je hieraan niet hoeft te voldoen, kun je via DEB veel geld besparen. DEB geeft inzicht in mogelijke energiebesparende maatregelen die vanuit de wet verplicht zijn en geeft advies en tips hoe je in korte tijd de genomen maatregelen kunt terug verdienen . Na een 30 minuten-webinar weet je precies hoe je hieraan eenvoudig voldoet.
Weet je als ondernemer niet aan welke wet- en regelgeving je moet voldoen, maak dan eenvoudig gebruik van de Quickscan. Na het invullen van een paar vragen weet je binnen 3 minuten wat kan en wat moet op het gebied van energiebesparing.
Let op: voor het rapporteren van de informatieplicht energiebesparing is de deadline 1 december 2023. Reden om je snel aan te melden! Deelname aan het webinar en het gebruik van DEB is overigens geheel kosteloos.
Kijk op Deb.nl voor meer informatie en meld je snel aan via: deb.nl/webinars-ondernemers!
Planning webinars ondernemers:
- dinsdag 21 november 2023
- woensdag 29 november 2023
Medewerkers Iran